REGULAMIN
APLIKACJI MOBILNEJ „Sprawdzony Lek”
- Definicje:
Na potrzeby niniejszego Regulaminu wskazane poniżej pojęcia, będą miały następujące znaczenie:
Aplikacja mobilna – aplikacja mobilna „Sprawdzony Lek”, w ramach której Usługodawca świadczy usługi na rzecz Użytkowników, w tym w wersji odnawialnej subskrypcji płatnej przez Google Play lub Apple App Store, zgodnie z wyborem rodzaju subskrypcji i czasu jej trwania dokonanym przez Użytkownika. Aplikacja mobilna umożliwia Użytkownikom uzyskanie wsparcia w osiągnięciu zdrowszego i bardziej zorganizowanego życia poprzez dostarczenie narzędzi, informacji i przypomnień, które pomagają w efektywnym zarządzaniu zdrowiem.
Baza leków – baza dostępnych w Aplikacji mobilnej do przejrzenia leków i ich składów, zbudowana
i aktualizowana przez Usługodawcę.
Platforma Google Play/Apple App Store – platforma systemowa Urządzeń mobilnych, umożliwiająca pobranie Aplikacji mobilnej i dokonywanie za pośrednictwem tych platform płatności za korzystanie z Aplikacji mobilnej w wersji odnawialnej subskrypcji.
Powiadomienia Push – wiadomość przekazywana Użytkownikowi bezpośrednio na jego Urządzenie mobilne, o ile Użytkownik wyrazi na nie zgodę na swoim Urządzeniu mobilnym. Wyrażoną zgodę Użytkownik może cofnąć w każdym momencie.
Regulamin – niniejszy Regulamin Aplikacji mobilnej;
Reklama – informacja połączona z komunikatem (w formie grafiki lub wideo) mającym na celu promocję usług lub towarów własnych Usługodawcy lub podmiotów trzecich.
Usługodawca – APPMEDICAL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Olsztynie przy ul. Michała Kajki 10-12, 10-547 Olsztyn, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001046067, REGON: 525791564, NIP: 7393986207, o kapitale zakładowym: 5.000,00 złotych (zwana dalej jako: „APPMEDICAL”), która jest właścicielem Aplikacji mobilnej.
Urządzenie mobilne – smartfon, tablet oraz inne przenośnie urządzenia elektroniczne, na których możliwe jest zainstalowanie, uruchamianie i obsługa Aplikacji mobilnej.
Usługa – świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną funkcjonalność w ramach Aplikacji mobilnej na zasadach określonych w Regulaminie.
Użytkownik - osoba fizyczna uzyskująca dostęp do Aplikacji mobilnej posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, działająca w jej ramach jako konsument tj. osoba dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Użytkownik zarejestrowany – Użytkownik, który utworzył swoje konto w Aplikacji mobilnej poprzez rejestrację.
Użytkownik odnawialnej subskrypcji – Użytkownik zarejestrowany uzyskujący dostęp do dodatkowych funkcjonalności Aplikacji mobilnej w wersji odnawialnej subskrypcji płatnej za pośrednictwem Google Play lub Apple App Store (zgodnie z wybranym rodzajem i czasem trwania subskrypcji).
II. Informacje ogólne:
- Regulamin Aplikacji mobilnej określa zasady korzystania z niej przez jej Użytkownika, wskazuje funkcjonalności przewidziane przez Aplikację mobilną oraz wymienia przyczyny, dla których Usługodawca może zmienić Regulamin oraz wyłączyć jej funkcjonowanie.
- Przed rozpoczęciem użytkowania Aplikacji mobilnej, Użytkownik zobowiązany jest
do zapoznania się z Regulaminem i jego akceptacji. Rozpoczęcie korzystania z Aplikacji mobilnej jest równoznaczne z zapoznaniem się z Regulaminem
i zobowiązaniem do przestrzegania zawartych w nim warunków. - Regulamin w odniesieniu do aktywacji, logowania oraz Usług jest regulaminem,
o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. Z 2024 r. poz. 1513). - Kontakt z Usługodawcą jest możliwy:
a) na adres pocztowy: ul. Michała Kajki 10-12, 10-547 Olsztyn;
b) na adres e-mail: biuro@sprawdzony-lek.pl
c) telefonicznie pod numerem: 728 793 133
III. Wymagania techniczne korzystania z aplikacji i jej ograniczenia:
1. Warunkiem pobrania, instalacji oraz korzystania z Aplikacji mobilnej jest posiadanie Urządzenia mobilnego:
a) wyposażonego w system operacyjny Android 9.0 lub wyższy albo system iOS 15.1 lub wyższy;
b) posiadającego wolną pamięcią w ilości co najmniej 500 MB.
2. Aby pobrać Aplikację mobilną, zainstalować ją i korzystać z niej należy mieć włączony transfer danych lub też w inny sposób mieć dostęp poprzez Urządzenie mobilne do sieci Internet. Brak dostępu do sieci Internet albo wyłączony transfer danych uniemożliwi pobranie, instalację i korzystanie z Aplikacji mobilnej.
3. Aby Aplikacja mobilna działała prawidłowo, w określonych sytuacjach potrzebny jest dostęp na Urządzeniu mobilnym do:
a) aparatu – aby zeskanować kod kreskowy lub dodać załącznik;
b) pamięci wewnętrznej Urządzenia mobilnego – jeśli Użytkownik chce umieścić w Aplikacji mobilnej plik, który zlokalizowany jest w pamięci Urządzenia mobilnego.
c) powiadomień – jeśli Użytkownik chce odbierać Powiadomienia Push;
d) głośnika – jeśli Użytkownik chce odsłuchać treści ulotki leku;
e) e-mail – na potrzeby odczytania kodu weryfikacyjnego przesłanego w celu weryfikacji konta;
4. Usługodawca przewiduje dalszy rozwój Aplikacji mobilnej oraz wprowadzenie nowych funkcji w przyszłości co może prowadzić do aktualizacji wersji Aplikacji mobilnej, w tym powstania obowiązku potwierdzenia przez Użytkownika, że zapoznał się z nową wersją Regulaminu. Użytkownik powinien zainstalować udostępnioną przez Usługodawcę aktualizację, w innym przypadku mogą pojawić się nieprawidłowości w funkcjonowaniu Aplikacji mobilnej.
5. Użytkownik powinien instalować uaktualnienia systemu operacyjnego (iOS lub Android) zgodnie z zaleceniami producenta swojego Urządzenia mobilnego.
IV. Instalacja, korzystanie i funkcjonalności Aplikacji mobilnej:
1. Aby skorzystać z Aplikacji mobilnej należy ją pobrać i zainstalować na swoim Urządzeniu mobilnym.
2. Aplikację mobilną można pobrać na Urządzenie mobilne poprzez dedykowaną do tego platformę udostępnioną na Urządzeniu mobilnym odpowiadającą posiadanemu przez Użytkownika systemowi (dla systemu Android – Sklep Google Play, dla systemu iOS – App Store). Przed pobraniem Aplikacji mobilnej w opisie Aplikacji mobilnej udostępniony jest link do Regulaminu, który Użytkownik może pobrać bezpłatnie i utrwalić dowolną techniką. Po pobraniu Aplikacji mobilnej następuje jej instalacja na Urządzeniu mobilnym.
3. Pobranie aplikacji i zainstalowanie jej na Urządzeniu mobilnym jest bezpłatne. Korzystanie przez Użytkownika z usług transmisji danych w związku z pobraniem lub korzystaniem z Aplikacji mobilnej może wiązać się z opłatami naliczanymi przez operatora telekomunikacyjnego, który świadczy Użytkownikowi usługi telekomunikacyjne.
4. Korzystanie z Aplikacji mobilnej nie wymaga rejestracji (posiadania konta), jednakże w takim przypadku niektóre Usługi Aplikacji mobilnej mogą być niedostępne. Z chwilą faktycznego skorzystania z Aplikacji mobilnej przez Użytkownika dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na umożliwieniu korzystania z funkcjonalności Aplikacji, zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
5. Rejestracja Użytkownika oraz korzystanie przez niego z Aplikacji jest dobrowolne. Niektóre Usługi Aplikacji mobilnej są dostępne wyłącznie dla zarejestrowanych Użytkowników, którzy założą i zalogują się na konto w Aplikacji mobilnej. Założenie konta w Aplikacji mobilnej i zalogowanie się do niej umożliwia dostęp do dodatkowych funkcjonalności Aplikacji mobilnej, jednak nie do wszystkich Usług oferowanych przez Usługodawcę. W celu pełnego wykorzystania Aplikacji mobilnej Użytkownik zarejestrowany i zalogowany może skorzystać z odnawialnej, płatnej, subskrypcji Aplikacji mobilnej, co wiąże się z obowiązkiem ponoszenia przez Użytkownika cyklicznych opłat za korzystanie z Aplikacji mobilnej.
6. Aby zarejestrować się w Aplikacji mobilnej Użytkownik wprowadza swój adres e-mail oraz ustala hasło do logowania do Aplikacji mobilnej i potwierdza jego poprawność, podaje również swoje imię oraz datę urodzenia. Rejestracja jest możliwa po potwierdzeniu zapoznania się z Polityką Prywatności (dostępną również w linku wskazanym w pkt IX Regulaminu) oraz akceptacji Regulaminu. Po założeniu konta, Usługodawca prześle na adres e-mail Użytkownika kod weryfikacyjny, który należy wprowadzić w Aplikacji mobilnej. Po wprowadzeniu prawidłowego kodu weryfikacyjnego i kliknięciu przycisku „Dalej” Użytkownik uzyskuje status Użytkownika zarejestrowanego. Z chwilą potwierdzenia rejestracji dochodzi do zawarcia pomiędzy Usługodawcą, a Użytkownikiem zarejestrowanym nieodpłatnej umowy o prowadzenie konta w Aplikacji mobilnej.
7. Użytkownicy niezarejestrowani mogą korzystać m.in. z następujących Usług Aplikacji mobilnej na swoim Urządzeniu mobilnym:
a) usług informacyjnych, poprzez wgląd do aplikacji i uzyskanie wglądu w „Kalendarza planowania”, „Kartotekę Pacjenta”, „Grupę krwi”, „Kalendarz menstruacyjny”, „Kalendarz diabetyka” – przy czym bez możliwości wprowadzania własnych danych przez Użytkownika, bez możliwości skorzystania z przypomnień, bez możliwości edytowania poszczególnych zakładek;
b) możliwości utworzenia konta w Aplikacji mobilnej poprzez rejestrację;
8. Użytkownicy zarejestrowani i zalogowani mogą korzystać z Usług Aplikacji mobilnej przewidzianej dla Użytkowników niezarejestrowanych wskazanych w pkt IV.7 z następującymi zmianami i uzupełnieniami:
a) funkcjonalności Bazy leków, w tym zgłoszenia braku leku w Bazie leków;
b) funkcjonalności lektora umożliwiającej odsłuchanie przez Użytkownika odczytu ulotki leków z Bazy leków;
c) „Dawkowanie” - funkcjonalności umożliwiającej Użytkownikowi sprawdzenie dawkowania wybranego przez niego leku w Bazie leków, w tym zgłoszenia braku leku w Bazie leków;
d) „Charakterystyka leków” - funkcjonalności umożliwiającej Użytkownikowi sprawdzenie i odsłuchanie charakterystyki wybranych przez niego leków w Bazie leków – bez możliwości pobrania instrukcji lekowej w formacie PDF;
e) „Kontakt do opiekuna medycznego” – funkcjonalności umożliwiającej Użytkownikowi wprowadzenie danych kontaktowych do wybranej przez Użytkownika osoby (opiekuna medycznego);
f) „Leki refundowane dla seniorów 75+” – funkcjonalności umożliwiającej Użytkownikowi uzyskanie informacji o lekach refundowanych dla seniorów z grupy wiekowej 75+.
g) „Weryfikacja” – funkcjonalności umożliwiającej Użytkownikowi weryfikację koincydencji pomiędzy wybranymi przez siebie lekami lub weryfikację koincydencji pomiędzy nowym lekiem w stosunku do aktualnie przyjmowanymi lekami – z ograniczeniem do wyszukania jednego (1) leku do sprawdzenia ze stosowanym przez Użytkownika zarejestrowanego lekiem raz w miesiącu oraz weryfikacji dwóch (2) leków między sobą raz w miesiącu;
h) „Kalendarz” – funkcjonalności umożliwiającej Użytkownikowi tygodniowy lub miesięczny podgląd na przyjmowane leki, po wprowadzeniu przez Użytkownika zarejestrowanego i zalogowanego odpowiednich danych;
i) „Kartoteka Pacjenta” – funkcjonalności umożliwiającej Użytkownikowi zarejestrowanemu i zalogowanemu wprowadzanie w Aplikacji mobilnej danych medycznych, historii wizyt lekarskich / u specjalistów, wypisów, recept, leków, wyników badań – przy czym brak jest możliwości modyfikacji kolejności i dodawania własnych zakładek;
j) „Grupa krwi” – funkcjonalność umożliwiająca Użytkownikowi zarejestrowanemu i zalogowanemu zapisanie w Aplikacji mobilnej informacji o grupie krwi;
k) „Twoje leki i produkty” – funkcjonalność umożliwiająca Użytkownikowi zarejestrowanemu i zalogowanemu utworzenie i przejrzenie utworzonej przez niego bazy przyjmowanych leków i produktów;
l) „Kalendarz menstruacyjny” – funkcjonalność umożliwiająca Użytkownikowi zarejestrowanemu i zalogowanemu wprowadzanie informacji o cyklu menstruacyjnym, ułatwiająca monitorowanie cyklu menstruacyjnego, łatwe śledzenie objawów, dni płodnych i przypomnienia o ważnych terminach;
m) „Kalendarz diabetyka” – funkcjonalność wspierająca w kontrolowaniu cukrzycy umożliwiająca Użytkownikowi zarejestrowanemu i zalogowanemu zapisywanie w Aplikacji mobilnej historii pomiarów cukru, dawek insuliny oraz dająca dostęp do zaleceń dietetycznych dla diabetyków;
n) „Historia lekowa” – funkcja umożliwiająca Użytkownikowi zarejestrowanemu i zalogowanemu sprawdzenie historii przyjmowanych leków na podstawie zapisanych uprzednio przez tego użytkownika w Aplikacji mobilnej informacji – bez możliwości wysłania historii lekowej i wydruku;
o) „Powiadomienia” – funkcjonalność automatycznego przypomnienia przez Aplikację mobilną m.in. o porze przyjęcia leków, zaplanowanych wizytach zgodnie z utworzonym przez Użytkownikowi zarejestrowanemu i zalogowanemu planem, w tym za pośrednictwem Powiadomień Push.
p) „Skanowanie leku” - funkcjonalność umożliwiająca Użytkownikowi zarejestrowanemu i zalogowanemu rozpoznanie leku na podstawie zdjęcia kodu kreskowego, po udzielaniu przez niego dostępu Aplikacji mobilnej do aparatu Urządzenia mobilnego;
q) funkcjonalności wyboru wielkości czcionki;
9. W Aplikacji mobilnej dla Użytkowników niezarejestrowanych i Użytkowników zarejestrowanych i zalogowanych korzystających z nieodpłatnej wersji Aplikacji mobilnej mogą być wyświetlane Reklamy. Wyświetlanie Reklam jest ograniczone w przypadku Użytkownika odnawialnej subskrypcji.
10. W przypadku, jeżeli Użytkownik wyrazi na to zgodę, może otrzymywać w Aplikacji mobilnej powiadomienia Push. Powiadomienia Push mogą zawierać wiadomości administracyjne (np. odpowiedzi o zadane pytania, informacje o zmianie Regulaminu, itp.) lub informacje o produktach i usługach dostępnych dla Użytkowników, w tym informacje dotyczące produktów i usług własnych Usługodawcy oraz podmiotów trzecich. Użytkownik może wyłączyć lub skonfigurować powiadomienia Push w ustawieniach Aplikacji lub ustawieniach Urządzenia mobilnego.
V. Użytkownicy odnawialnej subskrypcji:
1. Użytkownik zarejestrowany ma możliwość wykupienia subskrypcji płatnej i przez to może uzyskać status Użytkownika odnawialnej subskrypcji.
2. Użytkownik zarejestrowany ma możliwość wyboru z kilku rodzajów subskrypcji, zróżnicowanych pod względem rodzaju, ceny i czasu jej trwania.
3. Usługodawca zastrzega prawo do modyfikacji zamieszczonych rodzajów, długości trwania i cen oferowanych subskrypcji. W takim przypadku Użytkownik odnawialnej subskrypcji ma prawo do rezygnacji z przedłużenia odnawialnej subskrypcji o kolejne okresy, przy czym bieżący okres, aż do jego zakończenia będzie objęty dotychczasowymi zasadami.
4. Dokonanie zakupu odnawialnej subskrypcji płatnej następuje za pośrednictwem Platform Google Play/Apple App Store lub za pośrednictwem podmiotu trzeciego pośredniczącego w dokonywaniu płatności.
5. Dodatkową wartością uzyskiwaną (w stosunku do wersji bezpłatnej Aplikacji mobilnej) przez Użytkownika odnawialnej subskrypcji w ramach wersji płatnej jest możliwość korzystania z Aplikacji mobilnej z ograniczoną częstotliwością wyświetlania Reklam.
6. Użytkownik odnawialnej subskrypcji płatnej ma możliwość korzystania z Aplikacji mobilnej w zakresie wskazanym w pkt IV.8 z następującymi udogodnieniami i funkcjami co do zakresu:
a) „Charakterystyka leków” – z możliwością pobrania instrukcji lekowej w formacie PDF;
b) „Weryfikacja” – weryfikacja koincydencji pomiędzy wybranymi przez siebie lekami lub weryfikację koincydencji pomiędzy nowym lekiem w stosunku do aktualnie przyjmowanymi lekami – bez ograniczeń co do ilości leków oraz ilości dokonywanych weryfikacji;
c) „Kartoteka Pacjenta” – z możliwością modyfikacji kolejności i dodawania własnych zakładek;
d) „Historia lekowa” – z możliwością wysłania historii lekowej i jej wydruku;
7. Płatność za subskrypcję Aplikacji Mobilnej zostanie pobrana z konta na Platformie Google Play/Apple App Store lub za pośrednictwem aplikacji udostępnianych przez inne podmioty pośredniczące w realizacji płatności, zgodnie z wyborem rodzaju subskrypcji dokonanej przez Użytkownika Odnawialnej Subskrypcji.
8. Subskrypcja jest przedłużana automatycznie, jeżeli nie zostanie anulowana co najmniej 24 godzin przed zakończeniem bieżącego okresu rozliczeniowego. Konto Użytkownika odnawialnej subskrypcji będzie obciążane w ciągu 24 godzin przed zakończeniem bieżącego okresu rozliczeniowego odpowiednią kwotą za odnowienie, tak długo, aż Użytkownik odnawialnej subskrypcji jej nie anuluje.
9. Użytkownik odnawialnej subskrypcji może zarządzać swoimi subskrypcjami oraz anulować odnowienia automatyczne w każdym czasie za pomocą ustawień subskrypcji w ustawieniach Aplikacji mobilnej oraz swojego konta na Platformie Google Play/Apple App Store.
10. Zgodnie z treścią art. 38 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 13 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości. Biorąc pod uwagę powyższe, w przypadku wyrażenia przez Użytkownika, który zakupił subskrypcję uprzedniej i wyraźnej zgody na świadczenie przez Usługodawcę zakupionej Usługi przed upływem terminu odstąpienia od Umowy, Użytkownik traci omawiane prawo odstąpienia umowy. Powyższe, nie dotyczy szczególnych przypadków przewidzianych w politykach i regulaminach Platform Google Play/ Apple App Store. W przypadku braku uprzedniej i wyraźnej zgody na świadczenie przez Usługodawcę zakupionej subskrypcji przed upływem terminu ustawowego prawa odstąpienia od Umowy, Usługodawca rozpocznie świadczenie Usługi niezwłocznie dopiero upływie terminu ustawowego prawa odstąpienia od umowy.
VI. Odstąpienie i wypowiedzenie umowy o świadczenie usług oraz umowy o korzystanie z konta:
1. Użytkownik ma prawo do odstąpienia od umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną (o korzystanie z Aplikacji mobilnej) oraz prawo do odstąpienia od umowy na prowadzenie konta (z zastrzeżeniem treści pkt V.10 Regulaminu) bez podania przyczyny, składając Usługodawcy stosowne oświadczenie na piśmie w terminie czternastu (14) dni kalendarzowych od dnia zawarcia tej umowy. Do zachowania powyższego terminu wystarczy, że Użytkownik wyśle uzupełnione oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed jego upływem. Użytkownik może skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu. Oświadczanie o odstąpieniu należy wysłać na adres siedziby APPMEDICAL (ul. Michała Kajki 10-12, 10-547 Olsztyn) lub przesłać drogą e-mail na adres: biuro@sprawdzony-lek.pl W tym okresie Użytkownik zobowiązany jest do zaprzestania korzystania z Aplikacji mobilnej i usunięcia jej ze swojego Urządzenia mobilnego.
2. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (korzystanie z Aplikacji mobilnej) w trybie natychmiastowym poprzez usunięcie przez Użytkownika Aplikacji mobilnej z Urządzenia mobilnego. W przypadku Użytkowników odnawialnej subskrypcji przed usunięciem Aplikacji mobilnej należy zrezygnować z subskrypcji. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (korzystanie z Aplikacji mobilnej) może ulec rozwiązaniu również w innych przypadkach przewidzianych Regulaminem lub przepisami polskiego prawa.
3. Użytkownik zarejestrowany może w każdej chwili i bez podawania przyczyny wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta. Aby skorzystać z tego prawa, Usługobiorca musi poinformować APPMEDICAL o swojej decyzji na dane kontaktowe wskazane w pkt II.4. Regulaminu. Użytkownik zarejestrowany może w tym celu skorzystać z funkcjonalności Aplikacji „Usuń Konto” dostępnej w zakładce „Ustawienia”, po uprzednim wybraniu opcji „Więcej”. W rezultacie wypowiedzenia umowy o prowadzenie konta APPMEDICAL usunie konto w Aplikacji niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od zgłoszenia wypowiedzenia.
4. W przypadku naruszenia przez Użytkownika obowiązków wynikających z Regulaminu, Usługodawcy przysługuje uprawnienie bez uszczerbku dla innych uprawnień służących w takich przypadkach z mocy postanowień Regulaminu lub przepisów obowiązującego prawa, do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Aplikacji mobilnej w trybie natychmiastowym poprzez przekazanie Użytkownikowi stosownego oświadczenia w formie korespondencji e-mail lub też przekazanie oświadczenia o wypowiedzeniu tej umowy na piśmie na podany przez Użytkownika adres.
5. Usługodawca jest uprawniony do zablokowania Użytkownikowi zarejestrowanemu dostępu do Aplikacji z przyczyn związanych z bezpieczeństwem w przypadku stwierdzenia korzystania z niej w sposób sprzeczny z Regulaminem, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi Aplikacji mobilnej lub w sposób wskazujący na próby łamania zabezpieczeń, czy też próby dostępu do danych innych niż związane z kontem Użytkownika. Usługodawca odblokuje dostęp do Aplikacji mobilnej po ustaniu podstaw do utrzymywania blokady, o której mowa w zdaniu poprzedzającym.
VII. Obowiązki Użytkownika aplikacji:
1. Użytkownik Aplikacji jest zobowiązany stosować się do zasad bezpieczeństwa, co oznacza, że powinien zachować należytą staranność, aby chronić dane do logowania do Urządzenia mobilnego oraz do Aplikacji mobilnej przed ich pozyskaniem przez osoby trzecie. Za skutki ujawnienia przez Użytkownika Aplikacji mobilnej osobom trzecim danych, o których mowa powyżej odpowiada Użytkownik Aplikacji mobilnej.
2. W przypadku utraty lub podejrzenia utraty Urządzenia mobilnego bądź danych służących do logowania, Użytkownik Aplikacji mobilnej powinien jak najszybciej skontaktować się z Usługodawcą.
3. Użytkownik zobowiązuje się do:
a) korzystania z Aplikacji mobilnej w sposób niezakłócający jej funkcjonowania,
b) niepodejmowania czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji prawnie chronionych, których nie jest adresatem,
c) korzystania z Aplikacji mobilnej w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, w tym poszanowaniu praw własności intelektualnej.
d) niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym, zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa.
4. Zdecydowanie nie jest zalecany „jailbreacking” (iOS) i „rooting” (Android) urządzeń ze względu na znaczące obniżenie poziomu bezpieczeństwa Urządzenia mobilnego wywołane poprzez takie działanie (rozumiane jako złamanie zabezpieczeń dostępu do plików systemowych Urządzenia mobilnego w celu wglądu do oprogramowania Urządzenia mobilnego i jego modyfikacji).
VIII.Zasady odpowiedzialności Stron:
1. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie prawa bądź szkodę wyrządzoną swoim działaniem związanym z korzystaniem przez niego z Aplikacji mobilnej.
2. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. Z 2024 r. poz. 1513) podmiot korzystający z Aplikacji mobilnej jest zobowiązany do nieumieszczania w niej treści o charakterze bezprawnym.
3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
a) szkody będące wynikiem niewykonania przez Użytkownika aktualizacji Aplikacji mobilnej lub niezastosowania się do zaleceń, o których mowa w pkt III Regulaminu;
b) szkody będące wynikiem korzystania przez Użytkownika z Aplikacji mobilnej w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem;
c) jakość i dostępność usług telekomunikacyjnych, niezbędnych do korzystania z Aplikacji mobilnej, świadczonych przez operatora telekomunikacyjnego, z których korzysta Użytkownik;
d) nieprawidłowości funkcjonowania Aplikacji mobilnej wynikające z nieprawidłowości działania systemu operacyjnego lub Urządzenia Mobilnego, z którego korzysta Użytkownik;
e) szkody wynikające z udostępnienia osobom trzecim Urządzenia mobilnego z aktywną Aplikacją mobilną;
4. APPMEDICAL nie odpowiada za brak możliwości korzystania z aplikacji, który wynika z przyczyn zależnych od Użytkownika lub jego dostawcy usług telekomunikacyjnych.
5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za czasową niemożność korzystania z Aplikacji mobilnej lub poszczególnych jej funkcjonalności, spowodowaną dokonywaniem przez Usługodawcę konserwacji, ulepszeń lub zmian technologicznych. O zmianach, które z uwagi na okres trwania ich wdrożenia, mogą w sposób istotny wpłynąć na komfort korzystania z Aplikacji mobilnej (przerwy techniczne), Użytkownicy, o ile będzie to możliwe, zostaną powiadomieni w drodze stosownego komunikatu.
6. Aplikacja mobilna umożliwia Użytkownikom uzyskanie wsparcia w osiągnięciu zdrowszego i bardziej zorganizowanego życia poprzez dostarczenie narzędzi, informacji i przypomnień, które pomagają w efektywnym zarządzaniu zdrowiem. Aplikacja mobilna nie stanowi i nie może być traktowana jako profesjonalne źródło wiedzy o leczeniu, produktach, lekach i dietetyce. W szczególności:
a) APPMEDICAL zaleca skorzystać z profesjonalnych konsultacji lekarzy, farmaceutów lub dietetyków;
b) wszelkie informacje zawarte w Aplikacji mobilnej należy traktować poglądowo. Wyniki prezentowane w Aplikacji mobilnej powinny być tym samym traktowane jedynie pomocniczo oraz informacyjnie i nie powinny stanowić wyłącznej podstawy dokonywania wyborów przez Użytkownika;
c) Użytkownicy z alergiami oraz inni użytkownicy, dla których skład leków może mieć wpływ na zdrowie, lub stanowić zagrożenie życia, zobowiązują się do samodzielnej weryfikacji składu leku przed jego spożyciem;
d) Usługodawca zastrzega, że wszelkie zestawienia, rankingi dotyczące leków, propozycje diet itp. informacje mają charakter wyłącznie informacyjno-promocyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalna porada lekarska, farmaceutyczna lub dietetyczna. Oznacza to tym samym, że Użytkownik przejmuje pełną odpowiedzialność za wybory dokonywane na podstawie treści znajdujących się w Aplikacji mobilnej, zwalniając Usługodawcę od jakiejkolwiek odpowiedzialności w tym zakresie;
e) Usługodawca przykłada wszelką staranność w opracowywaniu danych, jak i bieżącej aktualizacji Bazy leków, jednak nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy w bazie leków, wynikające z błędów lub nieścisłości na etykietach, zmianach na etykietach, błędów wynikających z przetwarzania danych lub z jakichkolwiek innych powodów. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne skutki błędów w opisach w Bazie leków.
IX. Przetwarzanie danych osobowych:
1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest APPMEDICAL. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych Użytkowników zostały opisane w Polityce Prywatności dostępnej na stronie www.sprawdzony-lek.pl oraz udostępnione w odpowiednich zakładach Aplikacji mobilnej.
2. Aplikacja mobilna wykorzystuje pliki cookies i podobne technologie. Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są w Polityce Cookies dostępnej na stronie www.sprawdzony-lek.pl oraz udostępnione w odpowiednich zakładach Aplikacji mobilnej.
X. Postępowanie reklamacyjne:
1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Aplikacji mobilnej oraz zobowiązuje się usunąć bez zbędnej zwłoki nieprawidłowości w jej działaniu, które zostaną zgłoszone przez Użytkownika.
2. Wszelkie reklamacje w zakresie należytego funkcjonowania Aplikacji mobilnej prosimy zgłaszać na adres e-mail: biuro@sprawdzony-lek.pl
3. W treści reklamacji należy wskazać: imię i nazwisko osoby, która ją składa oraz przedmiot i okoliczności uzasadniające reklamację.
4. Usługodawca zobowiązuje się rozpatrzeć i odpowiedzieć na złożoną reklamację w terminie nie dłuższym niż trzydzieści (30) dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania przekazując odpowiedź na adres e-mail, z którego została złożona reklamacja. W przypadku zgłoszenia reklamacji w innej formie, Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację w takiej formie w jakiej została ona zgłoszona.
5. W uzasadnionych przypadkach Usługodawca może przedłużyć termin rozpatrzenia reklamacji o dodatkowy, niezbędny czas do rozpatrzenia reklamacji, jednak nie dłuższy niż trzydzieści (30) dni kalendarzowych, o czym osoba składająca reklamację zostanie poinformowana.
6. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie siedmiu (7) dni kalendarzowych, od daty otrzymania wezwania przez Użytkownika. W przypadku nieuzupełnienia braków w reklamacji w przypisanym terminie, Usługodawca może poinformować Użytkownika o pozostawieniu reklamacji bez rozpoznania bądź innym rozstrzygnięciu co do jej treści.
7. Rozpoznanie reklamacji dotyczących płatności za odnawialną subskrypcję Aplikacji mobilnej odbywa się poprzez zgłoszenie nieprawidłowości przez Platformę Google Play/Apple App Store w trybie przewidzianym w odnośnych procedurach i regulaminach tych platform. Usługodawca zobowiązuje się do pełnej współpracy z podmiotami zarządzającymi Platformą Google Play/Apple App Store w celu terminowanego i rzetelnego rozpatrzenia reklamacji złożonej w trybie niniejszego ustępu.
XI. Prawa autorskie:
1. Aplikacja mobilna podlega ochronie na podstawie przepisów ustawy z dnia 04 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
2. Prawa własności intelektualnej do Aplikacji mobilnej oraz wszelkich treści składających się na Aplikację mobilnej lub dostępnych w Aplikacji mobilnej, takich jak: teksty, grafiki, logotypy, ikony, obrazy, zdjęcia, pliki audio, pliki wideo, pliki z danymi, prezentacje, rozwiązania nawigacyjne, wybór i układ treści prezentowanych w ramach Aplikacji mobilnej oraz wszelkie inne dane, są chronione prawami własności intelektualnej przysługującymi APPMEDICAL lub podmiotom, z którymi Usługodawca zawarła umowę w zakresie korzystania z tych treści na potrzeby prowadzenia Aplikacji mobilnej. Żaden fragment Aplikacji ani treści rozpowszechnianych w Aplikacji nie może być utrwalany, zwielokrotniany, rozpowszechniany w żadnej formie i w żaden sposób ani nie mogą być przedmiotem obrotu bez uprzedniego, pisemnego zezwolenia APPMEDICAL.
3. Poprzez korzystanie z Aplikacji na Użytkownika nie zostają przenoszone jakiekolwiek prawa własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskie do Aplikacji lub jej jakiejkolwiek części.
4. Z chwilą akceptacji niniejszego Regulaminu Usługodawca udziela Użytkownikowi niewyłącznej, nieprzenaszalnej licencji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na korzystanie z Aplikacji mobilnej w zakresie obejmującym normalne korzystanie z tej Aplikacji mobilnej jako konsumentowi zainteresowanemu korzystaniem z oferowanych przez Usługodawcę Usług w zakresie dozwolonego użytku osobistego. Udzielona licencja nie uprawnia do udzielania dalszych licencji (sublicencja). Korzystanie z Aplikacji mobilnej na mocy udzielonej licencji możliwe jest tylko na Urządzeniu spełniającym wymagania techniczne przewidziane w Regulaminie. Licencja udzielona jest na okres obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (na korzystanie z Aplikacji mobilnej). Z chwilą rozwiązania (wygaśnięcia, ustania) umowy na korzystanie z Aplikacji mobilnej udzielona licencja wygasa.
XII.Zmiany Regulaminu, dezaktywacja Aplikacji mobilnej:
1. Usługodawca jest uprawniony do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, w szczególności:
a) w przypadku wystąpienia Siły Wyższej,
b) zmiany obowiązujących przepisów prawa,
c) zapobiegania naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałanie nadużyciom;
d) zmiany zasad funkcjonowania Aplikacji mobilnej,
e) zmiany Usług oferowanych przez Aplikację mobilną;
f) wprowadzenie nowych rozwiązań do Aplikacji mobilnej ze względu na postęp techniczny, wdrożenie aktualizacji lub ulepszeń do Aplikacji mobilnej służących poprawie funkcjonalności Aplikacji mobilnej,
g) względy ekonomiczne po stronie Usługodawcy;
h) wydania w stosunku do Usługodawcy ostatecznej decyzji właściwego organu administracji publicznej lub prawomocnego wyrok właściwego sądu, który wpływa na realizację przez Usługodawcę Usług udostępniania Aplikacji mobilnej,
i) poprawienie błędu zauważonego przez Usługodawcę w treści Regulaminu, który skutkuje istnieniem niezgodności pomiędzy Aplikacją Mobilną, a Regulaminem, w tym w celu nadania Regulaminowi większej precyzji lub ułatwienia jego zrozumienia.
2. Jednostronna zmiana Regulaminu nie będzie skutkować obciążeniem Użytkownika jakimikolwiek zobowiązaniami finansowymi lub też żądaniem świadczenia przez Użytkownika jakichkolwiek usług na rzecz Usługodawcy.
3. Usługodawca możemy zakończyć udostępnianie Użytkownikom Aplikacji mobilnej poprzez jej dezaktywację z następujących przyczyn:
a) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa mająca bezpośredni wpływ na Aplikację mobilną i skutkująca koniecznością lub potrzebą jej dezaktywacji;
b) ekonomiczna nieopłacalność dalszego wsparcia Aplikacji mobilnej w dotychczasowej postaci;
c) wydanie orzeczenia lub decyzji przez sąd lub organ władzy publicznej dotyczącej Aplikacji mobilnej i skutkującej koniecznością jej dezaktywacji;
d) wprowadzenie w miejsce Aplikacji mobilnej innych form działalności promocyjno-marketingowej lub też innej aplikacji mobilnej, w tym, takiej która zastąpi dotychczasową Aplikację mobilną;
e) trudności techniczne lub organizacyjne po stronie Usługodawcy utrudniające lub uniemożliwiające dalsze udostępnianie Aplikacji mobilnej.
4. Usługodawca zobowiązuje się powiadomić Użytkownika o wszelkich zmianach Regulaminu poprzez poinformowanie o tym fakcie za pośrednictwem Aplikacji mobilnej udostępniając stosowne powiadomienie lub poprzez przesłanie zmienionej treści Regulaminu na adres e-mail podany przez Użytkownika zarejestrowanego w ramach rejestracji w Aplikacji mobilnej. Użytkownik jest związany zmienioną treścią Regulaminu po upływie czternastu (14) dni kalendarzowych od dnia przekazania Użytkownikowi informacji o nowej wersji Regulaminu. Jeżeli Użytkownik nie zgadza się z wprowadzonymi zmianami wystarczy, że usunie Aplikację Mobilną z Urządzenia mobilnego. W przypadku Użytkownika zarejestrowanego posiadającego odnawialną subskrypcję przed usunięciem Aplikacji powinien on zrezygnować z odnowienia subskrypcji na kolejne okresy rozliczeniowe.
5. O zakończeniu udostępniania Aplikacji mobilnej poprzez jej dezaktywację Usługodawca poinformuje Użytkowników poprzez Aplikację mobilną.
XIII.Postanowienia końcowe:
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.06.2025 r.
2. Regulamin jest dostępny nieodpłatnie pod adresem: www.sprawdzony-lek.pl oraz w odpowiedniej zakładce w Aplikacji mobilnej w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
3. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
4. W przypadku uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nieważność lub bezskuteczność tego postanowienia nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień. Usługodawca dołoży starań, aby nieważne lub nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, niewadliwym prawnie postanowieniem.
5. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny.
6. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami Regulaminu zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
7. Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza żadnych uprawnień Użytkowników, które przysługują im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
8. APPMEDICAL informuje Użytkowników o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów (m.in. na stronie UOKIK https://polubowne.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi,6,pl.html). Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. APPMEDICAL informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/... dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
Załącznik nr 1 do Regulaminu aplikacji mobilnej „Sprawdzony Lek”
APPMEDICAL sp. z o.o.
z siedzibą w Olsztynie
ul. Michała Kajki 10-12, 10-547 Olsztyn
adres e-mail: biuro@sprawdzony-lek.pl
Ja ………………………………. niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy:
- o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem aplikacji „Sprawdzony lek”*
- o prowadzenie konta w aplikacji „Sprawdzony lek”*
Imię i nazwisko…………………………………………
Login w Aplikacji mobilnej**: ……………………………
Miejscowość: ………………….
Data: …………………….
___________________
(podpis)
*niewłaściwe skreślić
** dotyczy Użytkowników zarejestrowanych